I 2018 gjorde 4Service en av mange gode rekrutteringer. Odny Aarhaug ble hentet inn som regionsjef Midt-Norge for kantiner og personalrestauranter under divisjonen facility service (FS).
– Jeg er utdannet restaurantkokk og har lang erfaring fra andre FS-selskaper, forklarer Aarhaug.
Regionsjefen kommer fra Melhus, litt utenfor Trondheim, og kjenner både området og faget godt.
– Kombinasjonen av bakgrunnen min fra kjøkkenet og videreutdanningen jeg har tatt på BI, gir meg en fordel i hverdagen. Jeg vet hva våre flinke folk trenger av oppfølging og støtte for å kunne levere på topp hver eneste dag.
Som regionsjef er arbeidsoppgavene mange. Hun har ansvaret for kunder, kontrakter, daglig drift samt det å kunne avdekke muligheter i hvert enkelt bygg der 4Service har ansvaret. I en hektisk hverdag er det viktig å holde tunga rett i munnen og levere som avtalt.
– Vi skal alltid holde det vi lover, det er bud nummer én! Og kan vi ikke svare i dag, ja, da må vi være tydelige på når spørsmålene skal besvares.
Kontoret Aarhaug har som base, består av ti kollegaer som jobber med drift av 4Services kantiner i Midt-Norge. Totalt har hun ansvaret for prestasjonene til 90 medarbeidere.
– En av mine viktigste arbeidsoppgaver er å skape et godt arbeidsmiljø og stille med godt humør på jobb. Smil smitter til både kollegaer og kunder, forteller Aarhaug engasjert.
2021 ble ikke som forventet. Årets store omsetningstopp i desember uteble som en følge av regjeringens nedstengning, og mange spennende planer måtte legges på is.
– Året i sin helhet inkluderte både oppturer og nedturer. Vi måtte støtte og se hverandre, gi rom og vise åpenhet. Vi har snakket mye sammen under pandemien, og uten de gode kollegaene i HR- og HMS-avdelingene hadde vi ikke landet så godt på beina. De har hjulpet oss utrolig mye gjennom denne tiden, skryter Aarhaug.
Samtidig som hun har støttet kollegaer, har Aarhaug også brukt mye tid på å håndtere kunder og kontrakter.
– Vi har opprettholdt vår markedsposisjon, og i ettertid har mange gårdeiere takket oss for at vi sto støtt i stormen. Jeg er stolt av at vi har klart å ta så godt vare på både hverandre og kundene våre. Videre har vi jobbet mye med forberedende oppstarter av nye kontrakter for 2022.
At 4Service og Aarhaug har gjort mye rett, er medarbeiderundersøkelsen et bevis på.
– I 2021 hadde vi tidenes beste resultat for kantine i Midt-Norge. Den dagen resultatene forelå – det var en ekstra god dag, smiler Aarhaug.